onsdag 4 januari 2012

Dags att packa för hemfärd

Lagom tills jag ska åka hem har jag gått kläm på det där med brasan.

Idag är sista dagen i Tursi för den här gången. Åker härifrån vid 7.30 imorgon. Det tar lite mer än 2 timmar till Bari, enligt GPSen. Åker tidigt för jag vill ha god tid på mig till Bari, tanka och lämna bil o s v. Planet lyfter vid lunch.

Idag var det soligt och skönt fram till lunch, sen har det börjat blåsa. Tog en tur till Heraclea för att köpa Aglianico-vin att ta med hem. Det blev även några saker till huset. Och nu äntligen har jag släpat upp dammsugaren för backen. Var ju så illa tvungen...

Förresten kan jag varmt rekommendera Aglianico-vin om du tycker om rött vin. Finns tyvärr oftast som beställningsvara på Systembolaget.

Har pysslat lite inne, burit ved och så smått börjat packa. Den här veckan har gått fort, ändå känns det som att jag har varit här länge. Jag har gjort det jag tänkt att jag skulle göra, förutom en sak. Jag har ännu inte ätit pizza på La Lanterna Blu. Det får bli ikväll, så slipper jag diska;-)

Jag har även fått äta min pistageglass! Den var ljuvlig och avnjöts i solskenet utanför Heraclea.

Jag fick Litchi-frukter igår av E och nu har jag smakat på dem. Det var inte min grej. Kanske mest beroende på konsistensen. Inbillar mig att det måste kännas liknande att hålla i ett öga...

1 kommentar:

  1. Vad härligt du verkar ha haft det och jag ser verkligen fram emot att få höra mer om ert hus och era planer :-).

    Lycklig resa hem syster.
    Kram

    SvaraRadera