söndag 1 januari 2012

En lugn dag

Har haft det mysigt med mycket god mat hemma hos P & C. De är så gästvänliga, omtänksamma och trevliga. Promenerade i solskenet till dem. Det är en rask promenad på ca 20 min. Precis vad man behöver före och efter all mat. Men mina ben är stumma av alla backar. Och dammsugaren ligger fortfarande kvar i bilen;-)

Lyckas inte ladda upp bilder på bloggen, men på Facebook finns det några stycken, både gamla och nya. Klicka här. Där kan man se vilken skillnad lite målarfärg gör! Och det börjar att bli lite hemtrevligt. Svenskt, tycker C. Det kanske det är?

Får man känna lite hemlängtan trots att allt är fantastiskt bra och jag är mitt i min dröm? Hemlängtan kanske är fel ord, snarare att jag känner mig lite ensam om kvällarna. Ingen att prata med, okända ljud o s v. Jag är nog mer familjemänniska än jag tror. Och så behöver jag nog någon att dela alla intryck med, helst H. Mobilräkningen lär bli dyr.

Imorgon kommer P och då ska vi prata igenom renoveringen av badrummet. Nu kommer vi att göra så lite som möjligt, men det ska fungera och vara hyfsat fräscht. Och ha en dusch! Just nu svabbar jag mig i köket och tvättar håret i diskhon. Det funkar nu, men inte under en hel sommar som dessutom är varm.

Det blev alldeles för få timmars sömn i natt, så jag lägger mig nog tidigt med en bok. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar