söndag 1 januari 2012

Nyårsafton

Redan sent igår började det att smälla bomber. Det lät som om jag var på derby på Olimpico;-)

Inser att jag var scout alldeles för kort tid. Det här med att på fart på elden i spisen i köket är inte alldeles lätt. Hur svårt kan det va egentligen?!?

I morse lyckades jag med konststycket att slå ifrån strömmen. Det blev visst för mycket belastning på elsystemet med kyl, två element och en hårblås på samtidigt. Vad göra? Ingen aning om vilken knapp man törs trycka på för att få igång strömmen igen. Såg att grannen var ute och hängde tvätt och bad henne komma in. Vips var det ljus igen. Nu vet jag vilken knapp som gäller om det händer fler gånger!

Har inhandlat rosa mattor till sovrummet och bäddsoffa + bord. Nu börjar det likna något.

Jag gillar de italienska tanterna! Växlade några ord med en charmig tant på gatan. Hon tyckte att det var kallt idag.

Idag verkar även internet via mobilen strula.

P & C kom förbi på kvällen och hade med sig en kasse med nyplockade mandariner. Gudomligt goda! De frågade om jag ville fira nyårsafton tillsammans med dem och deras vänner. Så snällt av dem! Men C sa att jag var tvungen att ta med min ordbok;-) Det blev en mycket trevlig kväll och jag fick vara med om en traditionell italiensk nyårsafton med sexrättersmiddag (portionerna är inte små!), frukt och två mjuka kakor. Jag var proppmätt redan efter tredje rätten! Buon Anno!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar