måndag 2 januari 2012

Som en fin vårdag i Sverige

Dags att summera dagen. Det har varit underbart klart och soligt väder idag. Tog en promenad upp till Rabbatana och satte mig mot en vägg för att lapa sol. Det är lite som första vårsolen. Man kan inte få nog. Det kom förbi en äldre man när jag satt där i solen och vi småpratade lite på mycket stapplig italienska. Men det fungerade trots allt.

Kul att människor här i Tursi kommer ihåg oss. Killen i tidningskiosken bad mig hälsa till min man när jag var inne för att köpa italienska inredningstidningar. Är lite nyfiken på vad som är inne i Italien. Kan väl säga att jag inte har hittat något chabby chic än i magasinen jag köpte.

Någon glass blev det tyvärr inte under eftermiddagspromenaden. Jag har ännu inte lärt mig när affärerna har stängt och öppet. Får chansa på förmiddagen imorgon om jag vill ha min pistageglass.

Idag har jag även ägnat mig åt en (bortglömd?) husmorssyssla. Jag har lagt papper i lådorna. Känns fräschare så. Byråerna har ju trots allt stått oanvända i flera år. Har även lagt i "lukta gott" i lådorna.

Har även hunnit med ett besök på vår favoritrestaurang La Lanterna Blu. De kände igen mig och visade mig till "vårt" bord. Jag har ätit en gudomligt god pasta med scampi. Imorgon går jag nog tillbaka och testar deras pizza!

Tack och lov lever jag i den digitala eran. Utan sms, telefon och chatt hade jag blivit smått tokig av hemlängtan efter min man. Nu kan vi ändå dela tankar och prata med varandra trots att det är ca 260 mil som skiljer oss åt. Det är sååå många intryck som jag vill dela just med honom, som bara han förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar